کلینیک ساختمانی کارویسkarvis

با گذشت سالیان، نمای آجری یا سنگ ساختمان شما هوازده و تیره می‌شود. در ابتدا شاید این موضوع خیلی به چشم نیاید، اما کم‌کم این نما کثیف و موجب دلزدگی می‌شود و این زمانی است که باید با یک شرکت نماشویی تماس بگیرید.

اما چرا این کار را خودتان با استفاده از نیروهای خدماتی و وسایل ابتدایی انجام ندهید؟ پاسخ کوتاه به این پرسش آن است که این کار به نیروی متخصص و ابزار تخصصی احتیاج دارد. نماشویی کاری حقیقتا تخصصی‌شده است که برای آن به تسلط به تکنیک‌های گوناگون و داشتن ابزارهای مرتبط نیاز است تا به ساختمان آسیبی نرسد و هزینه‌های گزاف به بار نیاید.

چندین روش برای نماشویی ساختمان به طور کامل
همیشه استفاده از یک نوع روش بهترین راهکار برای نماشویی ساختمان نیست. متخصصان باید از نزدیک به دقت نما را وارسی نمایند تا روش متناسب را در موقعیت پیاده کنند. تفاوت در جهت، نوع تراش سنگ، تزئینات و حتی آثار  ‌پاک‌سازی قبلی، همه‌ی این‌ها می‌توانند تعیین‌کننده‌ی روش متناسب نماشویی ساختمان باشند.

تکنیک‌های کلیدی و رموز نماشویی ساختمان
اما این تکنیک‌های کلیدی که به ساختمان شما کمترین آسیب را می‌رسانند کدامند؟ بیایید با سیستم‌های پاکسازیJOC ، TORC و سیستم‌های پاکسازی بادی SODA آغاز کنیم. این‌ها روش‌های نماشویی کم‌فشار شامل آب و ساینده‌های ملایم هستند. این‌ها مواد شیمیایی‌ای که آسیبی متوجه سنگ و آجر و ملات کند را ندارند و  برای متصدیان و محیط زیست بی‌خطر هستند. ساینده‌ها مواد معدنی مرغوبی مانند شیشه، کلسیوم کربنات، سدیم بی‌کربنات و حتی می‌توانند پوست گردو  باشند!

نازل و توریین ماشین طوری طراحی شده است که با حرکت چرخشی  آرامی آب و هوا و ساینده را بر سطح نما  بفشارد، تا آن را پاکسازی کند. ماشین نازل‌های قابل جابه‌جایی با یکدیگر دارد که می‌توانند برای تنظیم فرآیند نماشویی استفاده شوند. همچنین می‌توان تنظیمات آب و هوا و ساینده را نیز تغییر داد. مزیت اصلی این قابلیت آن است که متصدی‌ای با تجربه می‌تواند سیستم پاک‌سازی بادی SODA را طوری تنظیم کند که با نیازهای  به خصوص هر پروژه‌ای متناسب باشد؛ چه نماشویی جزئی معماری‌ای ظریف، چه نمای سنگی و آجری.

سیستم نماشویی بادی SODA آب کمتری مصرف می‌کند و نتیجه نهایی آن تر و تمیزتر است.  بنابراین این روش ساینده‌ی کمتری نیز مصرف می‌کند و به خصوص برای زمانی که میخواهید از روش‌های نماشویی خشک‌تر استفاده کنید، به کار می‌آید. هر دو روش نماشویی ساختمان و یا شستشوی نمای ساختمان برای پاکسازی نماهای سنگی، آجری، بتنی، تراکوتا یا کاشی‌های سرامیکی  و شیشه و فلزی به کار می‌آیند.

برای نماشویی یا نماشویی ساختمان ای که دارای آلودگی‌های روغنی مانند قیر هستند، روشی با بخار آب بسیار داغ به نام DOFF – محفظه بخار آب بسیار‌ داغ کم‌فشار استفاده می‌شود. فشار روی سطحی که باید تمیز شود کم خواهد بود تا به نما آسیبی وارد نشود. چون جت به جای آب از بخار آب استفاده می‌کند، حجم آب استفاده شده کم است و نما زود خشک می‌شود. روش پاکسازی محفظه داغ DOFF  برای پاک کردن خزه و جلبک عالی است زیرا استفاده از مواد شیمیایی سبب می‌شود هاگ سایر گیاهان مجاور هم از بین برود.

روش بسیار کاربردی دیگر برای نماشویی یا شستشوی نمای ظریف- الهام گرفته شده از پزشکی- پاکسازی poultice است. زمانی که ماده‌ی پاک‌کننده poultice خشک می‌شود، با آغاز به کار پمپ مخصوص نماشویی ساختمان ، آلودگی از لایه‌ی مورد نظر پاک می‌شود. این روش خصوصا زمانی مفید است که نمک داخل ظرائف نما نفوذ کرده است. ماده‌ی بسیار رایج برای پاکسازی به روش poultice خاک رس است اما بسیاری مواد دیگر مانند کاغذ و فیبرهای نخی، همچنین طلق و  گچ به وفور استفاده می‌شوند. زمانی که نیاز باشد مواد شیمیایی نیز به ماده پاک‌کننده اضافه می‌شوند؛ مثلا برای شستشوی نما یا نماشویی ساختمان هایی با آلودگی های عمیق یا لکه‌های فلزی، EDTA که ماده‌ای جلادهنده است، اضافه می‌شود.